Menu
  • Home
  • rubrieken
    • hoofdartikelen
    • hoofdredactioneel
    • uitgezocht
    • archieven
  • abonnementen / wijzigingen
  • Home
  • rubrieken
    • hoofdartikelen
    • hoofdredactioneel
    • uitgezocht
    • archieven
  • abonnementen / wijzigingen

KNMP, the movies

  • Afdrukken

KNMP, the movies

In het huidige multimediale tijdperk is het informeren via uitsluitend tekst of gesproken woord niet meer voldoende. Plaatjes, bewegende beelden en het liefst ook nog enige interactiviteit zijn vandaag de dag voorwaarden om de toehoorders bij de les te houden.

De KNMP heeft dat goed begrepen. Droge richtlijnen en verslagen worden tegenwoordig attractief vormgegeven en de interessante lezingen op het congres worden gelardeerd met stellingen waarover men kan stemmen en worden afgewisseld door videoboodschappen. Communicatief helemaal bij de tijd, maar bereik je met dit middel ook het doel?

Edith Schippers liet in haar filmpje zien dat een minister van VWS ook over het nodige acteertalent kan beschikken. Eerst de beroepsgroep en de KNMP een geweldige veer in het achterwerk steken en vervolgens een resolute streep halen door de lobby van de KNMP om de zorgverlening door de apotheek uit het eigen risico te halen. Dat verdient toch zeker een applaus voor acteerkwaliteiten?

Vergeleken met de geroutineerde minister, voelden Peter Wognum en Rob Freitag, de twee kundige en gewaardeerde voorzitters van respectievelijk de WSO- en de LOA-sectie, zich zichtbaar minder op hun gemak in hun videoboodschap. De uit het hoofd geleerde volzinnen en statements waren ongetwijfeld gemeend, maar kwamen enigszins gemaakt over tegen het KNMP-achterwandje met studiobelichting. Hoe anders gold dit voor Dirk-Jan Seckel die als vertegenwoordiger van de apothekers van Salland, de KNMP-innovatieprijs in ontvangst mocht nemen. In zijn video zagen we een apotheker in zijn natuurlijk habitat die gepassioneerd en zonder met zijn ogen te knipperen zijn project verduidelijkte. Hulde!

De conclusie luidt dat filmpjes een prachtig middel kunnen zijn om een boodschap mee te communiceren, mits er gebruik wordt gemaakt van professionele acteurs of dat er iemand aan het woord is die honderd procent bevlogen is en betrokken bij het verhaal dat hij of zij vertelt. Authenticiteit en eerlijkheid worden door de filmkijkers gemakkelijk herkend en zeer gewaardeerd.

 

Jos Lüers, hoofdredacteur

 

oktober 2014

Gegevens
Hoofdcategorie: Redactioneel
Categorie: 2014
  • Vorige
  • Volgende

Hoofdredactioneel

  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • archief
  • colofon
  • donaties
  • fus
  • pharma selecta
  • ps-online
  • studenten

© 2021 RN Webdesign

Om u de best mogelijke website toegang te bieden, maakt deze site gebruik van cookies. Delete cookies

Door verder gebruik te maken van onze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Voor meer informatie hieromtrent verwijzen wij naar ons Cookiebeleid

Door gebruik te maken van deze website of door op 'akkoord' te klikken, stem je in met het gebruik van cookies op deze website. Meer informatie

Akkoord

Cookiebeleid

Cookiebeleid

 

Gebruik van permanente cookies

Met behulp van een permanente cookie kunnen wij u herkennen bij een nieuw bezoek aan onze website. De website kan daardoor speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld. Ook wanneer u geen toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies kunnen wij dit door middel van een cookie onthouden. Hierdoor hoef u niet steeds uw voorkeuren te herhalen waardoor u dus tijd bespaart en een prettiger gebruik van onze website kunt maken. Permanente cookies kan u verwijderen via de instellingen van uw browser.

 

Gebruik van sessie cookies

Met behulp van een sessie cookie kunnen wij zien welke onderdelen van de website u met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen onze dienst daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra u uw webbrowser afsluit.

 

Bevatten de cookies van de Pharma Selecta informatie over wie ik ben?

Nee. Uw naam, leeftijd, geslacht en andere persoonlijke gegevens, voor zover deze bij de Pharma Selecta bekend zijn, worden nooit in een cookie opgeslagen.

 

Hoe kan ik cookies weigeren?

In uw browser kan u instellen welke cookies moeten worden geaccepteerd. U kunt alle of alleen bepaalde cookies weigeren. Raadpleeg hiervoor zo nodig de helpfunctie van uw browser.

 

In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan

Meer informatie omtrent het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan u vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van uw browser.

 

Meer informatie over cookies?

De rijksoverheid schrijft het volgende over Internetbezoek volgen met cookies.  Op http://www.google.nl/privacy_ads.html kunt u zich afmelden voor het plaatsen van cookies door Google en haar groepsmaatschappijen en op http://www.youronlinechoices.eu/nl kunt u zich afmelden voor het plaatsen van cookies door andere advertentienetwerken.

 

Slotopmerkingen

Wij zullen deze verklaringen af en toe aan moeten passen, omdat bijvoorbeeld onze website of de regels rondom cookies wijzigen. We mogen de inhoud van de verklaringen en de cookies die opgenomen staan in de lijsten altijd en zonder waarschuwing vooraf wijzigen. U kunt deze webpagina raadplegen voor de laatste versie. 

 

Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan contact op met info@pharmaselecta.nl

 

Versie 1, februari 2016.