Menu
  • Home
  • rubrieken
    • hoofdartikelen
    • hoofdredactioneel
    • uitgezocht
    • archieven
  • Home
  • rubrieken
    • hoofdartikelen
    • hoofdredactioneel
    • uitgezocht
    • archieven

2007

Emotie verzekerd

  • Afdrukken

Emotie verzekerd


Het heeft er alle schijn van dat de beoogde concurrentie in de
zorg begint te werken. De zorgverzekeraars, die zoveel plannen
hebben voor de toekomst van het stelsel, moeten ernstig bezuinigen
vanwege het verlies dat ze vrijwel allemaal lijden op zowel de
basisverzekering als hun aanvullende pakketten. Door de vele fusies
staan er een aantal reorganisaties op stapel, waarbij vooral op
administratief terrein veel gesaneerd gaat worden. Dat werd tijd,
hoor ik u denken.
Na de aanvankelijke prijzenslag is nu de tijd aangebroken dat
zorgverzekeraars gaan consolideren of zich gaan profi leren om
terrein (terug) te winnen. Aangezien de prijzen voor de basispolissen
slechts enkele tientjes uit elkaar liggen, kan de zorgverzekeraar
zich hier niet meer in onderscheiden. Voor de aanvullende
pakketten zijn de profi leringsmogelijkheden gunstiger. Zoals
misschien wel te verwachten viel, gaat het hierbij niet om de kwaliteit
van de zorgaanspraak, maar uitsluitend om zo opvallend
mogelijke toeters en bellen. De aanvullende polis heeft niets
meer met zinnige en zuinige zorg te maken, maar des te meer
met seks, drugs en rock-’n-roll.
Vijftig plussers met een erectiestoornis mogen van zorgverzekeraar
Ohra éénmaal per maand seks declareren als ze kiezen voor
de Viagra-polis. VGZ stimuleert ongezond eten en risicogedrag
door kortingen aan te bieden op vitaminepillen en wintersportvakanties.
Agis selecteert heel slim aan de poort door het aanbieden
van een vega-polis, een rookvrijpolis en een geheelonthouderspolis
– waarbij je je overigens moet afvragen op welke manier de
controle hierop gaat plaatsvinden. Uiteraard mag in geen enkel
aanvullend pakket de vergoeding voor de zo bitter noodzakelijke
homeopathische middelen ontbreken.
Waar spiegeltjes en kraaltjes in de farma-kolom zijn uitgebannen,
worden ze zonder enige schroom door de verzekeraars ingezet
in de strijd om de gunst van de verzekerde. Uiteraard bij voorkeur
de gezonde verzekerde of de verzekerde die het meeste oplevert
vanuit het Vereveningsfonds.
De polisverkoop is verworden tot een strijd tussen slimme marketingafdelingen
en snelle reclamejongens. Hierin past een feelgood
niemendalletje met wat bling-bling kennelijk beter dan een
degelijke evidence-based-polis.

Jos Lüers, hoofdredacteur
Gegevens
Hoofdcategorie: Redactioneel
Categorie: 2007

Lees meer...

Pagina 11 van 11

  • Start
  • Vorige
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • ...
  • 10
  • 11

Hoofdredactioneel

  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • archief
  • colofon
  • pharma selecta
  • ps-online

© 2025 RN Webdesign

Om u de best mogelijke website toegang te bieden, maakt deze site gebruik van cookies. Delete cookies

Door verder gebruik te maken van onze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Voor meer informatie hieromtrent verwijzen wij naar ons Cookiebeleid

Door gebruik te maken van deze website of door op 'akkoord' te klikken, stem je in met het gebruik van cookies op deze website. Meer informatie

Akkoord

Cookiebeleid

Cookiebeleid

 

Gebruik van permanente cookies

Met behulp van een permanente cookie kunnen wij u herkennen bij een nieuw bezoek aan onze website. De website kan daardoor speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld. Ook wanneer u geen toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies kunnen wij dit door middel van een cookie onthouden. Hierdoor hoef u niet steeds uw voorkeuren te herhalen waardoor u dus tijd bespaart en een prettiger gebruik van onze website kunt maken. Permanente cookies kan u verwijderen via de instellingen van uw browser.

 

Gebruik van sessie cookies

Met behulp van een sessie cookie kunnen wij zien welke onderdelen van de website u met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen onze dienst daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra u uw webbrowser afsluit.

 

Bevatten de cookies van de Pharma Selecta informatie over wie ik ben?

Nee. Uw naam, leeftijd, geslacht en andere persoonlijke gegevens, voor zover deze bij de Pharma Selecta bekend zijn, worden nooit in een cookie opgeslagen.

 

Hoe kan ik cookies weigeren?

In uw browser kan u instellen welke cookies moeten worden geaccepteerd. U kunt alle of alleen bepaalde cookies weigeren. Raadpleeg hiervoor zo nodig de helpfunctie van uw browser.

 

In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan

Meer informatie omtrent het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan u vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van uw browser.

 

Meer informatie over cookies?

De rijksoverheid schrijft het volgende over Internetbezoek volgen met cookies.  Op http://www.google.nl/privacy_ads.html kunt u zich afmelden voor het plaatsen van cookies door Google en haar groepsmaatschappijen en op http://www.youronlinechoices.eu/nl kunt u zich afmelden voor het plaatsen van cookies door andere advertentienetwerken.

 

Slotopmerkingen

Wij zullen deze verklaringen af en toe aan moeten passen, omdat bijvoorbeeld onze website of de regels rondom cookies wijzigen. We mogen de inhoud van de verklaringen en de cookies die opgenomen staan in de lijsten altijd en zonder waarschuwing vooraf wijzigen. U kunt deze webpagina raadplegen voor de laatste versie. 

 

Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan contact op met info@pharmaselecta.nl

 

Versie 1, februari 2016.