Menu
  • Home
  • rubrieken
    • hoofdartikelen
    • hoofdredactioneel
    • uitgezocht
    • archieven
  • abonnementen / wijzigingen
  • Home
  • rubrieken
    • hoofdartikelen
    • hoofdredactioneel
    • uitgezocht
    • archieven
  • abonnementen / wijzigingen

1998

Reclameverslaving

  • Afdrukken

Reclameverslaving

 

 

Daar heb ik gelukkig geen last van: reclameverslaving. Van mij hoeft het ook allemaal niet zo. Toch kijk ik reclame, sterker nog, ik kan niet meer zonder. In mijn ochtendkrant, op de televisie, achterop de bus, in de trein, op het internet, overal wordt het me opgedrongen. Er bestaat zelfs reclame voor reclame. Daarin wordt mij verteld dat mijn ochtendkrant zonder reclame niet meer te betalen is. Da's ook geen reclame. Een muzikant verhaalt in mijn ochtendkrant over het componeren van reclamemuziek. In diezelfde krant lees ik dat een Heineken topman stelt dat mensen geen bier drinken maar marketing, een speciaal soort reclame, nuttigen. Nog diezelfde avond passeert een aaneenschakeling van biercommercials mijn netvlies. Dit is geen drinken meer, maar door de strot geduwd krijgen.

Als mensen geen bier consumeren maar marketing, dan gaat zoiets waarschijnlijk ook op voor tabak en vermoedelijk ook voor nicotinepleisters. Mensen mogen dan wel marketing drinken, roken of plakken, marketing slikken is iets geheel anders. Je zult maar op de bus staan te wachten, terwijl je wordt aangestaard door een onbekende die vindt dat je nodig eens nicotine moet gaan plakken. Dit soort reclame lokt inderdaad uit tot plakken, afplakken wel te verstaan. Maar of je nu met roken gestopt bent of niet, de verslaving blijft: reclameverslaving. Al heb ik daar gelukkig geen last van.

Henkjan Gebben, hoofdredacteur

Gegevens
Hoofdcategorie: Redactioneel
Categorie: 1998
  1. Kwestie van nuance
  2. Oosterwolde, Groningen of Breda
  3. Doen
  4. Kwaliteit die je hoort
  5. Dubieuze acties 'om niet'
  6. Begin van het einde
  7. Motivatiedipje
  8. Pharma Selecta Online
  9. Piekdrukte
  10. Taart bij de koffie?
  11. Conservatief
  12. Fors besparen op medicijnen mogelijk
  13. Medicijnenloting
  14. Kennisgesprek
  15. Marktpenetratiekracht
  16. Het Oudkerk-effect
  17. Ingedikt appelsap
  18. Oktoberklucht
  19. Evidence based practice
  20. Certificeren
  21. Privacy
  22. Geneesmiddelenbrief
  23. A dose of information helps the medicine go down
  24. Vetverlagers
  25. Actieve apothekers

Pagina 1 van 26

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Volgende
  • Einde

Hoofdredactioneel

  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • archief
  • colofon
  • donaties
  • fus
  • pharma selecta
  • ps-online
  • studenten

© 2023 RN Webdesign

Om u de best mogelijke website toegang te bieden, maakt deze site gebruik van cookies. Delete cookies

Door verder gebruik te maken van onze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Voor meer informatie hieromtrent verwijzen wij naar ons Cookiebeleid

Door gebruik te maken van deze website of door op 'akkoord' te klikken, stem je in met het gebruik van cookies op deze website. Meer informatie

Akkoord

Cookiebeleid

Cookiebeleid

 

Gebruik van permanente cookies

Met behulp van een permanente cookie kunnen wij u herkennen bij een nieuw bezoek aan onze website. De website kan daardoor speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld. Ook wanneer u geen toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies kunnen wij dit door middel van een cookie onthouden. Hierdoor hoef u niet steeds uw voorkeuren te herhalen waardoor u dus tijd bespaart en een prettiger gebruik van onze website kunt maken. Permanente cookies kan u verwijderen via de instellingen van uw browser.

 

Gebruik van sessie cookies

Met behulp van een sessie cookie kunnen wij zien welke onderdelen van de website u met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen onze dienst daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra u uw webbrowser afsluit.

 

Bevatten de cookies van de Pharma Selecta informatie over wie ik ben?

Nee. Uw naam, leeftijd, geslacht en andere persoonlijke gegevens, voor zover deze bij de Pharma Selecta bekend zijn, worden nooit in een cookie opgeslagen.

 

Hoe kan ik cookies weigeren?

In uw browser kan u instellen welke cookies moeten worden geaccepteerd. U kunt alle of alleen bepaalde cookies weigeren. Raadpleeg hiervoor zo nodig de helpfunctie van uw browser.

 

In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan

Meer informatie omtrent het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan u vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van uw browser.

 

Meer informatie over cookies?

De rijksoverheid schrijft het volgende over Internetbezoek volgen met cookies.  Op http://www.google.nl/privacy_ads.html kunt u zich afmelden voor het plaatsen van cookies door Google en haar groepsmaatschappijen en op http://www.youronlinechoices.eu/nl kunt u zich afmelden voor het plaatsen van cookies door andere advertentienetwerken.

 

Slotopmerkingen

Wij zullen deze verklaringen af en toe aan moeten passen, omdat bijvoorbeeld onze website of de regels rondom cookies wijzigen. We mogen de inhoud van de verklaringen en de cookies die opgenomen staan in de lijsten altijd en zonder waarschuwing vooraf wijzigen. U kunt deze webpagina raadplegen voor de laatste versie. 

 

Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, neem dan contact op met info@pharmaselecta.nl

 

Versie 1, februari 2016.

Aanmelden nieuwsbrief

Ben je apotheker of voorschrijver en wil je altijd op de hoogte zijn van de laatste geneesmiddelintroducties en farmacotherapeutische onderzoeken?

Mis niks! Schrijf je nu in en ontvang de Pharma Selecta nieuwsbrief automatisch in je mailbox

Ja Nee